Senior projectmanager woningbouw / gebiedsontwikkeling

Bij onze gemeente krijg je de kans om als senior projectmanager van A tot Z leiding te geven aan woningbouwprojecten. Tot en met 2040 bouwen we 2.300 nieuwe woningen voor starters, ouderen en mensen met een zorgvraag. Jij bent de strategische spil die deze projecten aanjaagt, stuurt en realiseert. Midden in het Groene Hart en samen met een betrokken, professioneel team.

Concreet

  • Je leidt meerdere woningbouwprojecten van begin tot eind.
  • Je bouwt mee aan 2.300 duurzame en inclusieve woningen.
  • Je werkt bij een groene en ambitieuze gemeente met korte lijnen.
  • Je krijgt veel autonomie én directe impact op ruimtelijke ontwikkeling.
  • Je werkt hybride en ontvangt uitstekende arbeidsvoorwaarden.

Dit ga je doen

Als senior projectmanager woningbouw geef je leiding aan meerdere complexe projecten, vaak met uiteenlopende belangen en hoge wettelijke eisen. Je werkt integraal samen met collega’s, bestuurders, externe partners en inwoners. Daarbij combineer je visie met daadkracht.

Je belangrijkste taken:

  • Leidinggeven aan projectteams en voorzitten van overleggen.
  • Coördineren van alle projectfasen: van initiatief tot oplevering.
  • Opstellen en bewaken van projectplannen, begrotingen en planningen.
  • Omgevingsmanagement (Factor C): stakeholders betrekken, draagvlak creëren.
  • Samenwerken met onder meer woningcorporaties, dorpsraden, ontwikkelaars, provincie en waterschappen.
  • Adviseren van het management en het college; voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming.
  • Enthousiasmeren, motiveren en verbinden van collega’s en partners.

Participatie, communicatie en nieuwe vormen van samenwerking staan centraal in onze aanpak. Je denkt vooruit, schakelt snel en weet wanneer je moet bijsturen.

De ervaring en vaardigheden die jij meebrengt

Jij bent een ervaren projectmanager met gevoel voor dynamiek, inhoud en bestuurlijke verhoudingen. Je houdt van complexe puzzels en krijgt energie van maatschappelijk relevante projecten.

Functie-eisen

  • Academisch werk- en denkniveau (bijvoorbeeld bouwkunde, planologie of bedrijfskunde).
  • Ervaring met projectmanagement in gebiedsontwikkeling en woningbouw.
  • Aantoonbare ervaring binnen een overheidsorganisatie.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen (pré’s)

  • Minimaal 5 jaar ervaring met integrale gebiedsontwikkeling binnen de overheid.
  • Kennis van de Omgevingswet en ervaring met participatieprocessen.
  • Competenties: communicatiekracht, situationeel leiderschap, samenwerken, flexibel schakelen, abstractie kunnen vertalen naar concrete plannen.

Dit bieden wij 

  •  Salaris tot maximaal € 6.465,- bruto per maand (schaal 11A, peildatum 1-10-2024).
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% voor o.a. extra verlof of uitbetaling.
  • Moderne middelen: Laptop en iPhone.
  • Hybride werken: tot 50 procent thuis.
  • Volop ruimte voor ontwikkeling en opleiding.
  • Werken in een hecht team dat elke donderdag samen op kantoor is.

Werken bij onze gemeente

Onze gemeente telt ruim 29.500 inwoners verdeeld over dertien dorpen. We liggen centraal in het Groene Hart, op korte afstand van steden als Leiden, Utrecht en Amsterdam. Bij ons werk je aan grote opgaven in een organisatie die klein genoeg is voor korte lijnen, snel schakelen en écht samenwerken met bestuurders.

Onze kernwaarden:
Dichtbij – We zijn benaderbaar, betrokken en lokaal verbonden.
Doelgericht – We pakken aan, nemen verantwoordelijkheid en verbeteren continu.
Lef – We durven te experimenteren en vernieuwen.

Meer over onze woningbouwambities? Kijk op: Nieuwkoop bouwt | Gemeente Nieuwkoop.

Jouw plek in de organisatie

Je komt te werken bij het team Woningbouw, onderdeel van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling & Gebiedsontwikkeling (RO&G). Hier werk je samen met experts, collega-projectmanagers en beleidsadviseurs aan duurzame woongebieden voor de toekomst. 

Solliciteren op deze functie

Wil jij jouw ervaring inzetten om woningbouw in onze gemeente écht verder te brengen? Solliciteer dan direct via www.werkeninhetwesten.nl. We nodigen geschikte kandidaten meteen uit voor een gesprek. De vacature sluit zodra we de juiste kandidaat hebben gevonden.

Vragen over de functie? Neem contact op met Sheila Bonte, teamleider woningbouw. Heb je vragen over de procedure? Bel met Stephanie Klaarmond, adviseur P&O. Beide zijn bereikbaar via 14 0172.