Veteranen ontmoeten elkaar tijdens Nieuwkoopse Veteranendag
Veteranen uit onze gemeente kwamen vrijdag 19 juni bijeen voor de jaarlijkse Nieuwkoopse Veteranendag in het gemeentehuis in Nieuwveen. Deze dag is ter ere van al onze veteranen die zich hebben ingezet voor vrede en veiligheid. Nu en in het verleden. Burgemeester Robbert-Jan van Duijn sprak zijn diepe dank en waardering uit. Na een indrukwekkend verhaal van René Bocxe, de Oude Stomp en Renaldo Ishaak legden René en Renaldo namens de veteranen een krans. Ter nagedachtenis aan militairen die tijdens oorlogen, vredesmissies en andere inzet om het leven kwamen. Na het taptoesignaal stonden zij stil bij hun inzet en offer. Na het Wilhelmus en de groepsfoto was er tijdens het traditionele Indische buffet volop ruimte om ervaringen en verhalen met elkaar te delen.
De Veteranendag zorgt ieder jaar voor waardevolle ontmoetingen. Ook dit jaar leverde dat mooie gesprekken, herkenning en verbondenheid op tussen de aanwezige veteranen. Als aandenken kregen de veteranen een speciaal ontworpen Nieuwkoopse veteranencoin mee.