Ben jij die organisatorische duizendpoot die ons team komt versterken?

Als medewerker bestuurssecretariaat ben je de steun en toeverlaat van het college (de burgemeester, de wethouders en de gemeentesecretaris). In de dynamiek tussen bestuur, inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijven ben jij de schakel die het bestuur ondersteunt en alles “op rolletjes” laat lopen.

Wie ben jij?

Ben je proactief en oplossingsgericht? Lees dan verder. Sta je stevig in je schoenen en heb je een dienstverlenend karakter? Ben jij communicatief sterk, integer, secuur en kun jij goed prioriteren in de hectiek van de dag? Dan ben jij de collega waar naar wij op zoek zijn! Je schroomt niet om waar nodig snel te schakelen en door te pakken en beschikt over een voldoende politieke antenne om de juiste keuzes in je handelen te maken. Geen dag is hetzelfde en dat maakt het werk ook zo leuk. Jij bent de basis waar het bestuur op kan terugvallen. Ook ben je een echt organisatietalent en heb je ervaring in het organiseren van representatieve bijeenkomsten. Belangrijk is dat je het leuk vindt om nauw samen te werken binnen een klein zelfstandig team van professionals. Dit betekent dat je onderling kennis en kunde deelt, maar ook elkaars werkzaamheden opvangt bij ziekte of vakantie.

Wat ga je doen?

Als medewerker bestuurssecretariaat ben je - samen met twee parttime collega’s - verantwoordelijk voor de secretariële ondersteuning van het college (de burgemeester, de wethouders en de gemeentesecretaris).  

  • Je bent namens het bestuur het eerste aanspreekpunt voor mensen binnen en buiten de organisatie. Je zet vragen door en zorgt ervoor dat benodigde acties ondernomen worden;
  • Complex agendabeheer: niet alleen het inplannen van de afspraak maar ook alle faciliteiten en vergaderstukken rondom de afspraak organiseren. Het is jouw verantwoording dat de dag van de bestuurder van A tot Z klopt;
  • Beheren van diverse mailboxen;
  • Je bereidt managementteam en collegevergaderingen voor;
  • Handelt facturen af;
  • Organiseert officiële ontvangsten en bijeenkomsten;
  • Verricht werkzaamheden met betrekking tot kabinetszaken;
  • Afhandeling correspondentie.

Om deze functie goed te kunnen uitoefenen heb je minimaal een hbo-opleiding, officemanagement en beschik je over een aantal jaren ervaring in soortgelijke functie bij een gemeente of andere overheidsorganisatie.

Verder is het werken in een digitale omgeving voor jou de normaalste zaak van de wereld en leer je snel werken met nieuwe systemen. Kennis van iBabs, Microsoft Office waaronder Outlook en Teams en Djuma is een pré.

Ons aanbod

We bieden je leuke afwisselende baan, waarin geen dag hetzelfde is. De functie is gewaardeerd in schaal 8 (maximaal €  3.732,-- bruto per maand bij een fulltime dienstverband). Verder bieden wij uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget van 17,05%. 

Je werkdagen zijn vast op de maandag, woensdag, donderdag en in ieder geval vrijdagochtend (32 uur).

Je plek in de organisatie

Het bestuurssecretariaat is onderdeel van de Directie. Het bestuurssecretariaat valt rechtstreeks onder de algemeen directeur/gemeentesecretaris.

Meer informatie

Vragen over de functie kun je stellen aan Nicolette Caspers, directeur/gemeentesecretaris, 06 25746976. Vragen over de procedure kun je stellen aan Karin van Es, adviseur P&O.

Reactie

Ben jij de nieuwe medewerker Bestuurssecretariaat die ons team komt versterken? Stuur dan voor 8 december je brief met motivatie en cv via www.werkeninhetwesten.nl(externe link).