Juridisch adviseur

Gedreven door inhoud, stevig op het proces, en altijd gericht op de beste oplossing: binnen team Bestuurlijk Juridische Zaken (BJZ) zoeken we een juridisch adviseur die energie krijgt van regie, verantwoordelijkheid en complexe vraagstukken. Heb jij ervaring met de behandeling van bezwaarschriften en heb je bovendien kennis van het omgevingsrecht en handhaving, dan zoeken wij jou.

Wat je gaat doen

  • Je behandelt bezwaarschriften op uiteenlopende gemeentelijke beleidsterreinen, maar met name op het gebied van Omgevingsrecht en handhaving.
  • Je onderzoekt of een bezwaar op informele wijze kan worden opgelost. Lukt dat niet, dan zorg je voor een zorgvuldig en correct verloop van de formele procedure.
  • Je werkt nauw samen met een collega om de commissieleden te ondersteunen en bewaak je de termijnen voor afdoening van zaken.
  • Je bereidt hoorzittingen voor en je stelt, namens de commissie, het advies op dat wordt uitgebracht aan de betreffende vakafdeling.
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van het verzekeringspakket van de gemeente, inclusief de behandeling van aansprakelijkstellingen.
  • Je levert een bijdrage aan overige juridische werkzaamheden binnen het team, zoals het behandelen van Woo-verzoeken, mandaten en bezwaren tegen aanslagen leges.

Wat je meebrengt

  • Een afgeronde juridische hbo-opleiding of hbo werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met de behandeling van bezwaarschriften, bij voorkeur als.
  • Secretaris van een commissie bezwaarschriften.
  • Kennis van de Algemene wet bestuursrecht en het Omgevingsrecht.
  • Ervaring met verzekeringen en aansprakelijkstellingen is een pré.
  • Je werkt zelfstandig, bent proactief en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Integriteit, klantgerichtheid en samenwerking zijn voor jou vanzelfsprekend.

Ons aanbod  

  • Een uitdagende functie voor 32 uur per week.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring bieden wij een salaris in schaal 10 met een maximum van € 5.419 bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (peildatum 1 april 2025).
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%, dat je naar eigen inzicht kunt besteden.
  • Een dynamische werkomgeving met veel eigen verantwoordelijkheid.
  • Je krijgt de beschikking over moderne apparatuur, waardoor je veel flexibiliteit hebt om invulling te geven aan je eigen werkweek en je tijd- en plaats onafhankelijk kunt werken.
  • Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

De organisatie 

Onze gemeente heeft ruim 29.000 inwoners, bestaat uit dertien kernen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort en je kent de meeste van je collega’s. Dit maakt dat er echt een gevoel is ‘het samen te doen’.  

Jouw team 

Het team BJZ is één van de vijf teams van de afdeling Bedrijfsvoering, de interne dienstverlener voor de organisatie. Naast het team BJZ bestaat de afdeling uit de teams Financiën, Documentaire en Facilitaire Dienstverlening, Informatisering & Automatisering en Personeel & Organisatie. Het team BJZ bestaat uit 7 medewerkers, waaronder de teamleider. Je gaat nauw samenwerken met je collega secretaris van de commissie bezwaarschriften en je collega die administratief ondersteunend is voor de commissie. 

Meer informatie 

Voor inhoudelijke vragen over de functie, kun je contact opnemen Remko Stilting, teamleider BJZ. En voor vragen over de selectieprocedure kun je stellen aan Mariëlle Plasmeijer (P&O adviseur). Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 140172. 

Interesse

Ben je enthousiast over de functie van juridisch adviseur bij onze gemeente? Stuur dan je brief met motivatie en cv via werkeninhetwesten.nl. Sollicitaties nemen wij direct in behandeling. Zodra wij een passende kandidaat hebben gevonden, sluiten we de reactie termijn.