Lid Commissie Bezwaarschriften

Onze commissie bezwaarschriften is per 1 maart 2025 op zoek naar een nieuw commissielid.

Over de commissie

De onafhankelijke commissie bezwaarschriften adviseert de gemeentelijke bestuursorganen van Nieuwkoop over de afhandeling van bezwaarschriften. Daarnaast behandelt de commissie een deel van de bezwaarschriften van de gemeente Kaag en Braassem. De commissie behandelt alle soorten bezwaren, met uitzondering van die op het gebied van belastingen (inclusief WOZ), de Jeugdwet en de Participatiewet.

De commissie werkt in wisselende samenstelling en bestaat uit een voorzitter en twee leden, ondersteund door een ambtelijk secretaris. In totaal telt de commissie twee voorzitters en zes leden. Maandelijks vinden er twee hoorzittingen plaats: op woensdagavond in Nieuwveen en op donderdagavond in Roelofarendsveen. Vanwege het vertrek van een commissielid is er nu een vacature. Gezien de samenstelling van de commissie zoeken wij specifiek iemand met actuele kennis van het Omgevingsrecht en de nieuwe Omgevingswet.

Jouw profiel

We zoeken een kandidaat die:

  • Gedegen kennis heeft van het bestuurs(proces)recht en inzicht in gemeentelijke besluitvormingsprocessen.
  • Specifieke kennis en aantoonbare ervaring heeft op het gebied van het Omgevingsrecht en handhaving.
  • Over een tactvolle en oplossingsgerichte instelling beschikt en gevoel heeft voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
  • Snel kan reageren op vragen van de secretaris, indien nodig.
  • Beschikbaar is voor hoorzittingen op woensdag- en donderdagavonden.
  • Niet werkzaam of woonachtig is in de gemeenten Nieuwkoop en Kaag en Braassem.

Werkwijze

We werken grotendeels digitaal. Commissieleden ontvangen de stukken digitaal en worden op basis van een jaarlijks opgesteld schema ingedeeld voor de hoorzittingen.

Vergoeding

Voor iedere hoorzitting ontvangt een commissielid een vergoeding van € 165,-.

Reactie

Wil je solliciteren? Stuur dan je motivatie en CV uiterlijk 16 februari 2025 naar info@nieuwkoop.nl, ter attentie van het college van burgemeester en wethouders, t.a.v. Remko Stilting, onder vermelding van "Vacature Commissie Bezwaarschriften 2025". 

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 24 februari in de avond.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Remko Stilting (teamleider BJZ) of Heidi de Jong (secretaris commissie bezwaarschriften) via telefoonnummer 14 0172 of door een mail te sturen naar r.stilting@nieuwkoop.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.