Allround Financieel administrateur

Ben jij die proactieve en doortastende financieel administrateur met een hands-on mentaliteit? Houd jij je graag bezig met uiteenlopende onderwerpen van de gemeentelijke financiën en de P&C cyclus? Heb je daarnaast oog voor het verhaal achter de cijfers en zoek jij de samenwerking en de verbinding met de diverse belanghebbenden in de organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Wat je gaat doen

Samen met je collega administrateur ben je verantwoordelijk voor:

  • het bijhouden van de financiële administratie en bewaken van het overzicht;
  • verwerking van de financiële mutaties in de verschillende systemen bij het samenstellen van de P&C producten, met als doel het cijferwerk voor de programma-eigenaren compleet en inzichtelijk te maken; 
  • het opstellen van de jaarrekening; 
  • collega’s met mindere financiële kennis helder uitleggen hoe cijfers tot stand zijn gekomen; 
  • ondersteuning van de financieel adviseurs met de heldere opbouw van de financiële cijfertabellen van de P&C-documenten;
  • het financieel up to date en inzichtelijk blijven van de GREXEN. Dit doe je in samenwerking met de collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling & Grondbedrijf;
  • de Treasury/liquiditeitenplanning en je behandelt Btw, VPB en BCF;
  • het gezamenlijk opzetten van een activamodule.

Jouw profiel

  • Je hebt (minimaal) een afgeronde HBO-opleiding (Boekhouden, Bedrijfseconomie).
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring als financieel administrateur.
  • Je hebt werkervaring binnen gemeenteland.
  • Je hebt ervaring met het coördineren van projecten of van het jaarrekening traject van de administratie.
  • Je hebt ervaring met het opstellen van de liquiditeitsplanning.
  • Je beschikt over de volgende competenties: proactief, accuraat, klant- en servicegericht, communicatief vaardig, teamplayer, analytisch sterk en samenhang van diverse posten begrijpen en verklaren.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de applicaties; Key2Financien (Centric), Pepperflow, Word en Excel.

De organisatie

Onze gemeente heeft ruim 29.000 inwoners, bestaat uit dertien kernen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten, maar ook klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort, je adviseert rechtstreeks aan het management en het bestuur (burgemeester en wethouders) en je kent de meeste van je collega’s. Dit maakt dat er een gevoel heerst ‘het samen te doen’.  

Jouw team

Het team Financiën is één van de vijf onderdelen van de afdeling Bedrijfsvoering, de interne dienstverlener van de organisatie. Naast het team Financiën bestaat de afdeling Bedrijfsvoering uit de teams Bestuurlijk Juridische Zaken, Documentaire en Facilitaire Dienstverlening, Informatisering & Automatisering en Personeel & Organisatie. Het team Financiën bestaat uit 18 medewerkers. Je gaat nauw samenwerken je naaste collega allround administrateur, met de financieel adviseurs en de collega’s van financiële administratie.

Wat wij bieden

Een dynamische werkomgeving met veel eigen verantwoordelijkheid. Je krijgt de beschikking over moderne apparatuur, waardoor je veel flexibiliteit hebt om invulling te geven aan je eigen werkweek en je tijd- en plaats onafhankelijk kunt werken. Uiteraard is er ook aandacht en ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

In de eerste instantie krijg je een contract voor een jaar, met vooruitzicht op een vast contract. Afhankelijk van kennis en ervaring bieden wij een salaris in schaal 10 met een maximum van € 5.313,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week. Een extra toelage per maand kan van toepassing zijn bij zeer ervaren kandidaten.
Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05%, dat je naar eigen inzicht kunt besteden.

Meer informatie

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Wim Wiehemeijer, teamleider Financiën. Vragen over de procedure kun je stellen aan Brigitte de Gier, recruiter. Zij zijn beide bereikbaar via telefoonnummer 14 0172.

Reageren

Ben jij de ervaren Allround Administrateur waar wij naar op zoek zijn? Stuur dan uiterlijk vrijdag 18 oktober 2024 via www.werkeninhetwesten.nl je brief met motivatie en cv.