Adviseur Informatisering en Digitalisering (32-36u)

Ben jij de scherpe adviseur die gemeentelijke organisaties helpt slim, veilig en verantwoord te digitaliseren? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over de functie

Bij onze gemeente staan we midden in een digitale verandering. In die beweging speel jij als adviseur informatisering en digitalisering een sleutelrol. Je bent onze allround denker en doener op het gebied van informatisering en digitalisering.

Jij helpt de organisatie door innovaties te initiëren, processen te optimaliseren en het gebruik van data te stimuleren op een wijze die zowel efficiënt als maatschappelijk verantwoord is.

Strategisch, tactisch of operationeel, je schakelt moeiteloos tussen de verschillende niveaus. De ene dag spar je met de CISO over dataveiligheid, de andere dag help je teams om slimmer met data te werken of buig je je over hoe we aan wet- en regelgeving voldoen. Geen dag is hetzelfde – en dát vind jij juist leuk.

Waar je komt te werken

Het team Informatisering & Automatisering (I&A) is één van de vijf onderdelen van de afdeling Bedrijfsvoering (BV). BV werkt vanuit het gemeentekantoor in Ter Aar. 
Het team I&A werkt nauw met elkaar samen. Het is een hecht team dat goed op elkaar is ingespeeld. Naast hard werken is er zeker ruimte voor gezelligheid, humor en teamactiviteiten. Samenwerken binnen het team en met andere collega’s is vanzelfsprekend.

Wat je gaat doen

  • Samen met je collega's geef je vorm aan de digitale transformatie van onze gemeente met een duidelijke focus op publieke waarde.
  • Je helpt de organisatie om data en technologie in te zetten voor betere dienstverlening, effectievere processen en meer transparantie richting de inwoner.
  • Je zorgt voor de implementatie van innovaties die bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie.
  • Je zorgt dat we grip houden op informatiebeveiliging, privacy en wetgeving (denk aan BIO, AVG, Woo).

Wat je meeneemt

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in de richting van Informatiekunde, Bedrijfskundige Informatica, Bestuurskunde met digitaliseringsfocus of een vergelijkbare studie. Heb je een andere opleiding gevolgd, maar ruime ervaring in het werkveld van digitalisering en informatisering? Dan nodigen we je ook uit om te reageren. Nieuwsgierigheid vinden we belangrijker;
  • Brede interesse in en ervaring met digitalisering, data, digitale innovaties, wetgeving en de impact daarvan op de gemeentelijke processen;
  • Een nieuwsgierige, oplossingsgerichte en verbindende instelling;
  • Sterke communicatievaardigheden, je weet de juiste toon te raken, van werkvloer tot gemeentesecretaris;
  • Je bent analytisch ingesteld en kunt goed schakelen tussen strategische en operationele vraagstukken.

Wat wij bieden

  • Een uitdagende functie voor 32 tot 36 uur met veel ruimte voor eigen ideeën;
  • Een leuk en professioneel team waar samenwerken centraal staat;
  • Hybride werken met flexibele werktijden;
  • Afhankelijk van kennis en ervaring is het maximale bruto maandsalaris voor deze functie € 3.602,00 - € 5.313,00 bij een fulltime dienstverband (functieschaal 10, peildatum 1 oktober 2024). Er kan sprake zijn van een aanloopschaal.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% per maand, dat je zelf kunt inzetten;
  • Je ontvangt apparatuur zodat je tijd- en plaatsonafhankelijk kunt werken (laptop en iPhone);
  • Alle ruimte om jezelf verder te ontwikkelen, met opleidingen en trainingen die bij jou passen.

Interesse

Heb je interesse? Mooi! We zijn benieuwd naar jouw ideeën en aanpak.

Solliciteer vóór dinsdag 27 mei via www.werkeninhetwesten.nl.

Stuur je cv mee en werk de opdracht 'Robotisering van een aantal financiële werkprocessen' uit. Je hoeft geen motivatiebrief te schrijven.

Robotisering van een aantal financiële werkprocessen

Dit gaan om het verwerken van binnenkomende facturen. Die komen nu binnen via e-mail. Daarna worden ze geprint, beoordeeld en vervolgens handmatig geboekt in het financiële systeem. Dit leidt tot fouten, vertragingen en onduidelijkheid. Ga in op de volgende vragen:

  • Hoe zou jij dit aanpakken als adviseur informatisering en digitalisering?
  • Welke stappen zet je en wie betrek je hierbij?
  • Welke kansen en risico’s zie je?
  • Hoe zorg je dat de gekozen oplossing door de organisatie, de mensen en crediteuren wordt gedragen?

Je hoeft geen technisch ontwerp te maken. Het gaat om jouw aanpak, visie en adviesvaardigheid. We zijn benieuwd naar jouw uitwerking, niet naar een volledig en perfect plan.

Vragen

Bel of mail met de teamleider Informatisering en Automatisering, Paula Zwijgers (p.zwijgers@nieuwkoop.nl). Wil je weten hoe de sollicitatieprocedure verder verloopt? Neem dan contact op met Mariëlle Plasmeijer (adviseur P&O). Beide zijn bereikbaar via telefoonnummer 14 0172.

Samen maken we onze gemeente slimmer, veiliger en toekomstbestendig. Doe je mee?