Verhuizing doorgeven

Als u verhuist, geeft u dat door aan uw nieuwe woongemeente. Geef uw nieuwe adres uiterlijk binnen vijf dagen na de verhuisdatum door. Verhuist u naar de gemeente Nieuwkoop vanuit een andere gemeente? Dan krijgt uw oude gemeente automatisch bericht hiervan. U hoeft zich dus niet uit te schrijven. Geef uw nieuwe adres binnen vier weken vóór de verhuizing of uiterlijk binnen vijf dagen na uw verhuizing door. Verhuist u naar Nieuwkoop vanuit het buitenland, lees dan de informatie over vestiging vanuit het buitenland. Geef uw verhuizing online door met DigiD. U hoeft hiervoor niet naar het gemeentehuis te komen.

Verhuizing doorgeven met DigiD >

DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl.

Is online doorgeven voor u lastig, dan kunt u uw verhuizing ook doorgeven in het gemeentehuis. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Afspraak maken >

U kunt uw verhuizing ook schriftelijk doorgeven. Gebruik daarvoor onderstaand formulier. Stuur bij uw aangifte ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee.

Meenemen

Als u uw verhuizing in het gemeentehuis doorgeeft moet u een geldig identiteitsbewijs meenemen.

Wie kan de verhuizing doorgeven?

  • U zelf, als u 16 jaar of ouder bent.
  • Echtgenoten, als zij samen naar hetzelfde adres verhuizen.
  • Een gemachtigde.
  • Een ouder of voogd, voor een inwonend kind jonger dan 19 jaar. Voor een kind onder de 16 jaar dat zonder ouders verhuist, maakt u een afspraak via telefoonnummer 14 0172.
  • Een hoofd van een instelling voor gezondheidszorg, als de patiënt zelf niet in staat is om de verhuizing door te geven.

Adresonderzoek

Wilt u een adreswijziging doorgeven van iemand die onterecht op uw adres staat ingeschreven? Laat dan de gemeente een adresonderzoek opstarten. U kunt hiervoor contact opnemen via telefoonnummer 14 0172.

Te downloaden:

Top